Benim Gözümden Göbeklitepe Sosyal Bilimler Liseleri Öğrencileri Arası Ulusal Makale Yarışması

Benim Gözümden Göbeklitepe Sosyal Bilimler Liseleri Öğrencileri Arası Ulusal Makale Yarışması

BENİM GÖZÜMDEN GÖBEKLİTEPE SOSYAL BİLİMLER LİSELERİ ÖĞRENCİLERİ ARASI ULUSAL MAKALE YARIŞMASI

10.01.2020 532

11-01-2020BENİM GÖZÜMDEN GÖBEKLİTEPE SOSYAL BİLİMLER LİSELERİ ÖĞRENCİLERİ ARASI ULUSAL MAKALE YARIŞMASI ŞARTNAMESİ

AMAÇ

Bilindiği üzere Anadolu çok sayıda uygarlığa ev sahipliği yapmış ve bu uygarlıkların bıraktığı mirası korumaya devam etmektedir. Yapılan arkeolojik kazılarla bu tarihi kalıntılar her geçen gün artmaktadır. İnsanoğlunun kültürünü yansıtan bu tarihi miraslar sayesinde yeni bilgiler de tarih kitaplarındaki yerini almaktadır. Bu mirasa çok yönlü şekilde katkı yapan kazılardan biri Şanlıurfa ilimizin sınırları içerisindeki Göbeklitepe'de yapılmıştır. Şanlıurfa İl Merkezi'nin 17 km doğusunda Örencik (Karaharabe) Köyü'nün 3 km kuzeydoğusunda yer alan Göbeklitepe, adını bölgede bulunan taş yatır mezardan (ziyaretten) almaktadır.Göbeklitepe'de yapılan kazılar, uygarlığın bu topraklarda doğduğunu ve buradan dünyaya yayıldığını ortaya koymuştur. Reading Üniversitesi'nden Steve Mithen'in, "Burası insan aklının anlamakta zorlanacağı kadar olağanüstü" dediği Göbeklitepe ile ilgili olarakİngiliz yazar David Rohl, "Efsane/ Legend" adlı eserinde, Adem ve Havva'nın Cennet'ten atılmasından sonra Göbeklitepe'de buluştuklarını yazar. David ROHL'e göre, Hz. Adem ve Eşi Hz. Havva, burada yaşamlarını sürdürmüşler, toprağı işlemeye başlamışlar ve dolayısıyla tarımı ilk olarak burada başlatmışlardır.

Göbeklitepe kazıları sahip olduğu özelliklerle tarike farklı açılardan ışık tutmaktadır. Söz konusu arkeolojik kazılarla, geçmişi 12 bin yıl öncesine dayanan Göbeklitepe'nin keşfi Dinler Tarihi açısından önemli veriler sunması, en önemli özelliği olarak karşımıza çıkmaktadır. Bunun yanında Göbeklitepe'nin farklı özellikleriyle de tarihe ışık tuttuğu zikredilmektedir. Göbeklitepe'nin "mimari, astronomi, akademik, dinler tarihi, tarım, kültür, turizm vb." gibi alanlar bakımından da insanlığa çok şey söyleyebileceği savı ileri sürülmektedir. Bu bağlamda Sosyal Bilimler Liseleri arasında "Benim Gözümden Göbeklitepe: Göbeklitepe'yi Nasıl Anlatabilirim" üst temasıyla,

  • Astronomi Paradigmasından Göbeklitepe,
  • Dinler Tarihi Paradigmasından Göbeklitepe,
  • Mimari Paradigmadan Göbeklitepe,
  • Sembollerin Paradigmasından Göbeklitepe,
  • Tarım Paradigmasından Göbeklitepe,
  • Tarih Paradigmasından Göbeklitepe,
  • Turizm Paradigmasından Göbeklitepe
  • Unesco Paradigmasından Göbeklitepe

başlıkları altında makale yarışması düzenlemek, Göbeklitepe'nin insanlık için muhteva ettiği anlamlara dikkat çekmek ve böylece Göbeklitepe'yi farklı paradigmalardan ortaya koymaktır.

HEDEF KİTLE

Türkiye geneli tüm Resmi ve Özel Sosyal Bilimler Liselerinde okuyan öğrenciler, yarışmanın hedef kitlesi olarak belirlenmiştir.

DÜZENLEYEN KURUMLAR

"Benim Gözümden Göbeklitepe: Göbeklitepe'yi Nasıl Anlatabilirim"şeklindeki üst temayla yapılacak olan makale yarışması, Eskişehir Valiliği'nin himayelerinde, Eskişehir İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nün koordinatörlüğünde Cemal Mümtaz Sosyal Bilimler Lisesi Müdürlüğü tarafından düzenlenecektir.

KAPSAM

Yarışma 8 alanda yazılabilecek makalelerden oluşacaktır.

  • Astronomi Paradigmasından Göbeklitepe,
  • Dinler Tarihi Paradigmasından Göbeklitepe,
  • Mimari Paradigmadan Göbeklitepe,
  • Sembollerin Paradigmasından Göbeklitepe,
  • Tarım Paradigmasından Göbeklitepe,
  • Tarih Paradigmasından Göbeklitepe,
  • Turizm Paradigmasından Göbeklitepe
  • Unesco Paradigmasından Göbeklitepe.

YARIŞMANIN İŞLEYİŞİ

Öğrenciler, 8 temadan herhangi birini ele alarak veya tümünü sentezleyerek belirtilen kurallara uygun makale yazacaklardır. Yazılan makalelersempozyum26@gmail.comadresine belirtilen tarihe kadar yüklenecektir. Daha sonra alanında uzman akademisyenler / kişiler dereceye giren makaleleri ilan edeceklerdir.

ÖDÜLLER 

Birincilik Ödülü 1000 Türk Lirası
İkincilik Ödülü 750 Türk Lirası
Üçüncülük Ödülü 500 Türk Lirası
Jüri Özel Ödülü 250 Türk Lirası (2 makaleye verilecektir.)

 

DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ

Makaleler aşağıda verilen kriterler üzerinden değerlendirilecektir.

Kriterler

Puan Değeri

Özgünlük

20

Bütünsellik

20

Tutarlılık

20

Dil Kullanımı

20

Literatür Kullanımı

20

Toplam

100

 

YARIŞMA KURALLARI

• Bir öğrenci verilen temalardan sadece birini ele alarak makale yazabileceği gibi tüm temaları sentezleyen bir makale de yazabilir.

• Verilen üst temanın ve alt temaların dışında farklı konu ve alanlarda yazılmış makaleler dikkate alınmayacaktır.

• Bir makaleyi en fazla iki öğrenci birlikte yazabilir ve bir makale için en fazla bir öğretmen danışmanlık yapabilir.

• Eğer makale ödüle layık görülürse kazanılan ödül öğrenciler arasında eşit şekilde paylaşılır.

• Danışman öğretmenler en fazla bir öğrenciye danışmanlık yapabilir.

• Öğrenciler makalelerini en geç 13.03.2020 tarihine kadar sempozyum26@gmail.comadresine yükleyecekledir.

• Gönderilen makaleler her alanda uzman jüri üyeleri tarafından değerlendirilecektir.

• Yarışmaya Türkiye genelindeki Millî Eğitim Bakanlığı'na bağlı tüm resmi ve özel Sosyal Bilimler Liselerinde okuyan öğrenciler katılabilir.

• Yarışma için makale gönderildikten sonra öğrenci(ler)in veya danışmanın okulunun veya şehrinin değişmesi söz konusu olursa yarışmaya katılım hakları aynı şekilde devam eder. Öğrenci veya öğretmen eski okulu üzerinden ödüllendirilir.

• Öğrenciler makalelerini sisteme yükledikten sonra makalede değişiklik yapmak isterler ise makale son gönderim tarihine kadar istedikleri değişiklikleri yapıp makalelerini sisteme tekrar yükleyebileceklerdir. Sisteme en son yükledikleri makale değerlendirmeye alınacaktır.

• Yarışmanın sonuçları Eskişehir Cemal Mümtaz Sosyal Bilimler Lisesi'nin resmi sitesinde açıklanacaktır.

• Ödül alan makaleler için; ödüller öğrencinin ve danışman öğretmenin şahsi hesabına banka yolu ile yatırılacaktır. Ödül alan öğrenci ve danışman öğretmenlerin şahsi IBAN numaralarını yarışma sonuçlarından sonra beyan etmeleri gereklidir.

• Katılımcılar yarışmaya gönderdikleri makalenin tümüyle kendilerine ait olduğunu, gerekli izinlerin alındığını diğer hususlarla birlikte kabul, beyan ve taahhüt eder. Ödül kazanan katılımcılardan bu beyan ve kabulleri dışında hareket ettiği anlaşılanların elde ettikleri ödül, unvan ve her türlü kazanımları geri alınacaktır. Tespit edildiği takdirde yarışmacı ödüllendirilmiş olsa bile ödülü geri alınır.

• Millî Eğitim Temel Kanununa mugayir, siyasi amaçlara hizmet eden, sakıncalı ve zararlı ifadeler içeren, genel ahlak kurallarına uymayan, hakaret içeren ve ne amaçla olursa olsun firma adı kullanılan makaleler yarışma dışı kalacaktır.

• Yazılacak makale, bilimsel makale yazım kurallarına göre yazılmalıdır. Bu kurallara uymayan makaleler değerlendirmeye alınmayacaktır. Makale yazım kuralları aşağıda ayrıca belirtilmiştir.

• Eskişehir Cemal Mümtaz Sosyal Bilimler Lisesi Müdürlüğü gerekli gördüğü durumlarda şartname üzerinde değişiklik yapma hakkına sahiptir.

• Bu yarışmaya katılanlar yarışma koşullarını kabul etmiş sayılırlar. Uygulama esaslarında yer almayan konulara dair takdir yetkisi, Eskişehir Cemal Mümtaz Sosyal Bilimler Lisesi Müdürlüğüne aittir.

• Yarışma ve Sosyal Etkinlikler sonucu ortaya çıkan katılımcı eserlerinin telif hakkı eser sahibine aittir. Eserlerin hiçbir şekilde sahibinden izin alınmadan basım, yayım ve paylaşımı yapılmayacaktır. Ancak gerekli durumlarda Bakanlık bu eserleri muvafakat almadan ve herhangi bir ücret ödemeden kullanma hakkına sahip olacaktır.

• Yarışma katılımcılarına ait tüm veriler, 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Hakkındaki Kanun ile yürürlükte olan tüm yasal düzenlemeler ve politika belgelerine uygun olarak korunacaktır.

SEÇİCİ KURUL  (JÜRİ ÜYELERİ)

Adı ve Soyadı

Kurumu

Ünvanı

 

Doç. Dr. Hakan SİVAS 

Anadolu Üniversitesi

Edebiyat Fakültesi

 

Öğretim Üyesi

 

Doç. Dr. Erkan İZNİK

Anadolu Üniversitesi

Edebiyat Fakültesi

 

Öğretim Üyesi

 

Doç. Dr. Mehmet TOPAL

Anadolu Üniversitesi

Edebiyat Fakültesi

 

Öğretim Üyesi

 

Dr. Ali Can DOĞAN

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Edebiyat Fakültesi

 

Öğretim Üyesi

 

Mehmet AKSOY

Eskişehir Cemal Mümtaz sosyal Bilimler Lisesi

 

Felsefe Grubu Öğretmeni

 

MAKALE YAZIM KURALLARI

Aşağıda Verilen Yazar, Kitap, Tez, Dergi vb. İsimler Sadece Örneklik Teşkil Etmektedir. Örnek Olarak Verilen Kaynaklardan Alıntı Yapma Zorunluluğu Yoktur.

1. Yarışmaya gönderilecek makalelerin daha önce hiçbir bir yarışmada  veya bilimsel dergide  sunulmamış, yayınlanmamış olması  gerekmektedir.
2. Yarışmada makale yazım dili Türkçe'dir. Yazım ve noktalamasında TDK İmlâ Kılavuzunun en son baskısı esas alınır. Gönderilen yazılar dil ve anlatım açısından bilimsel ölçülere uygun, açık ve anlaşılır olmalıdır.
3. Makaleler en fazla 3500 (üç bin beş yüz) kelimeden (özet dahil) oluşmalıdır.
4. Makaleler, A4 boyutundaki (210 x 297 mm) kağıda; üst ve alt kenarlardan 3,0 cm., sağ ve sol kenarlardan 2,5 cm. Boşluk bırakılarak ve iki yana yaslı olarak yazılmalıdır.Sayfaların altına sayfa numarası konmalıdır. 12 Font büyüklüğünde, 1,5 satır aralığında Times New Roman yazı formatında yazılmalıdır.
6. Makale başlığının hemen altında bir satır boşluk bırakarak öğrenci/öğrencilerin ve danışmanın ismi, okul ismi, makalenin özeti ve anahtar kelimeleri bulunmalıdır. Mail adresleri ise (*) işaretiyle dipnot şeklinde sayfanın alt kısmında verilmelidir.
7. Çalışmanın özeti "Özet" başlığıyla yazar ve yazar adlarından sonra bir satır boşluk bırakılarak yazılmalıdır. Çalışmanın Türkçe özeti en fazla 350 kelime olmalıdır. Özet "Garamond" karakterinde ve 9 punto olarak yazılmalıdır.
8. Çalışma, iyi tanımlanmış bir problematiğe dayanmalı ve başlıklar bu problematikle uyumlu olmalıdır. Yararlanılan kaynaklar, çalışmanın kapsamını yansıtacak zenginlik ve yeterlikte olmalıdır.
9. Yararlanılan kaynaklar metin içerisinde Yazar soyadı, yıl ve sayfa numarası sistemine göre belirtilmeli ve yazar isimleri baş harfi büyük diğer harfler küçük olarak yazılmalıdır. İki yazarlı kaynak bildiriminde üç veya daha fazla kaynak bildiriminde vd.kısaltması kullanılmalıdır. Metin içerisinde kullanılan kaynaklar, metin sonunda (kaynaklar kısmında) numara kullanılmadan alfabetik sıraya göre verilmelidir.Örneğin;
-Tek yazar olması durumunda; (Özensel, 2009 ; 32-37)
-İki yazar olması durumunda; (Aksoy ve Çemrek, 2010; 85)
-İkiden fazla yazar olması durumunda; (Mercan vd., 2011;98)
-Birden fazla yazar ard arda verilmesi durumunda; (Hotamış, 2007; Hotamış ve Bayhan, 2007; Kara vd., 2008)
14. Aynı yazara ait aynı yıl yayınlanmış eserlerin metin içerisinde gösterimi (Arıcıoğlu, 2009a; 2009b) şeklinde olmalıdır.
16. İnternet kaynakları ise, metin içerisinde (Buluş, 2009) yıl şeklinde verilmelidir. Kaynaklar bölümünde ise, URL, yıl şeklinde gösterilip sayfa adresi açıkça yazılmalıdır.
17. Kaynakçada  yer alan eserler;
-Makaleler:
Güredin, E. (1987). "Türkiye'de Denetim Standartlarının Oluşumu", Mali Sorunlara Çözüm Dergisi, sayı: 33-34, s.21-29.
– Bildiriler:
Akdağ, M.,& Tok, H. (2004). "Geleneksel öğretim ile powerpoint destekli öğretimin öğrenci erişisine etkisi". XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri
Kurultayı, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Malatya, Turkey, 06-09 Temmuz.
-Kitaplar:
Kalın, İbrahim. Ben, Öteki ve Ötesi, İslam – Batı İlişkileri Tarihine Giriş, İstanbul, İnsan Yayınları, 2016
– Tezler:
Özkan, T. (1997). "Ticari bankacılıkta kredi fiyatlandırma teknikleri". Yayımlanmamış doktora tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Para ve Banka Anabilim Dalı.
-Ansiklopediler
Bergmann, P.C. (1993). Relativity. In The new encyclopedia Britannica (Vol. 26, pp. 501-508). Chicago: Encyclopedia Britannica.
-Elektronik Kaynaklar
Weibel, S. (1995). Metadata: the foundations of resource description. D-lib Magazine, [Online] Available at: , [Erişim tarihi: 19.02.2007].
-Süreli Yayınlar / Dergiler:
Yücelt, U. ve Marcella, M. (1996). "Services Marketing in the Lodging Industry: an Empirical Investigation", Journal of Travel Research, 34 (4): 32- 38.
-Kurum Yayını:
İTO (2003), Ekonomik Rapor, İTO Yayınları No: 2003-57, İstanbul.
18. Yayımlanan yazı ve çevirilerin her türlü sorumluluğu yazar/yazarlara aittir.